Bestuursnieuws 2015-4
Postbus probleem
Midden juni meldde een lid dat hij post retour kreeg die naar het TKBN postadres was gestuurd. Op het poststuk zat een sticker van PostNL met de mededeling dat de postbus was opgeheven. Bij navraag bij de Klantenservice van PostNL luidde het antwoord dat de postbus en het automatisch doorzenden naar het TKBN Servicepunt volgens hun systeem normaal operationeel was en dat de TKBN de facturen voor deze dienstverlening tot medio 2016 had betaald. PostNL zou er werk van maken om de storing te verhelpen. Twee weken later was de storing niet verholpen en is nogmaals contact opgenomen met PostNL. Wederom luidde het antwoord dat alles in orde was. Half juli ontving de TKBN nog steeds geen post en is een formele klacht ingediend. Tot onze verbazing wist PostNL nu te melden dat dat onze betaling van de doorzendservice niet was ontvangen en alle post derhalve in de postbus bleef liggen. Waarom sommige afzenders hun post als onbestelbaar retour kregen kon PostNL niet uitleggen. Evenmin waarom de oorzaak van deze ernstige klacht gedurende anderhalve maand niet beantwoord kon worden door hun klantenservice.
Uiteraard vinden wij deze gang van zaken uiterst vervelend voor alle leden die hun post niet of vertraagd beantwoord hebben gekregen. Inmiddels is de betaling alsnog op de juiste wijze verricht en is de inhoud van de postbus in Delft opgehaald door onze penningmeester en op het Servicepunt in Nieuwegein afgeleverd. PostNL was ondanks haar belabberd functioneren niet bereid om deze post alsnog door te zenden. Het bestuur zal zich beraden over de continuering van het gebruik van de dienstverlening van PostNL.
Mocht u post naar de TKBN postbus hebben gestuurd en deze terug krijgen, wat erop duidt dat PostNL nog steeds een bezorgprobleem heeft, stuur uw post dan s.v.p. naar het volgende adres: TKBN Servicepunt, Bosfazant 1, 3435 SM Nieuwegein.
geplaatst: 02 okt 2015